2011. július 2.

Csőben sült tök héjas fűszeres burgonyával (RF,U2)

Rengeteg tök van a kertünkben. A fagyasztó már tele van, a tökfőzeléket  és a tökös sütit unom (habár az utóbbi nagyon finom édesség, de már kicsit besokalltam), így keresgéltem az interneten, mi mást lehet belőle készíteni. A NoSalty-n  bukkantam rá Petra receptjére, kicsit változtattam rajta, hiszen ott zsemlemorzsával és parmezánnal készültek a sütőben sült finomságok. 

Íme a mai ebéd:



Hozzávalók:

  • 1 zsenge tök
  • 1 doboz natúr joghurt
  • 1 csokor kapor
  • só, bors
  • zabkorpa
  • 15 dkg reszelt sajt

Héjas fűszeres sült burgonya:
  • 1,5 kg héjas burgonya
  • olívaolaj
  • fűszerek

A tököt meghámozzuk, 1 cm vastag karikákra vágjuk, sózzuk. 15 perc után, megmossuk és papírtörlőn szárítgatjuk. A sütőt előmelegítjük 200 fokra. A natúr joghurtot elkeverjük apróra vágott kaporral, sóval, borssal, ebben megforgatjuk a tök szeleteket, majd a reszelt sajttal elkevert zabkorpában panírozzuk. Sütőpapírral bélelt tepsiben egymás mellé tesszük 20-30 perc alatt készre sütjük. Füstölt sajttal is nagyon finom, én light trappista sajttal készítettem. Rendkívül kalóriaszegény, de nagyszerű étel!

A burgonyákat nem hámozzuk meg, megmossuk alaposan, majd szárazra töröljük. 4-be vágjuk őket, és beledobáljuk egy nagyobb zacskóba. Öntünk rá kis olívaolajat, tetszés szerint fűszerezzük. Fűszer nélkül is nagyon finom, ha utólag sózzuk. Én most grill fűszerkeveréket szórtam hozzá, majd jól összeráztam a zacskót, hogy mindenhol érje a burgonyát az olaj és a fűszer. Sütőpapíron 200 fok hőlégkeverésen 40 perc alatt sül ropogósra.

Mártogatósnak lilahagymás fokhagymás joghurtot kínáltam. ISTENI:)))

Aki fogyózik, természetesen a köretet felejtse el:) Súlytartáshoz mértékkel ajánlott, hiszen minimális az olajtartalma.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

© 2009 RE-FORM ÉLETMÓD. Powered by Blogger
Design by eJoee BlogsTricks