2011. július 10.

Diétás töltött paprika (RF, U1)

Imádom a töltött paprikát, ideje volt kipróbálni, milyen light verzióban. Mondhatnám tökéletes, nekem jobban ízlik, mint a hagyományos.

Az igazi töltött paprika gombócába rizst szoktam tenni és olajon pirítom hozzá a hagymát, majd a töltelékhez adok 1 tojást is. Most zabpelyhet használtam, tojás, olaj nélkül. Nem estek szét a gombócok, sőt:) Rántás helyett pedig habartam. 



Hozzávalók: 

  • 1/2 zsírszegény darált hús 
  • jó 2 maréknyi zabpehely
  • 1 kisebb hagyma
  • 1 fokhagyma
  • só, bors, őrölt pirospaprika
  • 8-10 db TV paprika
  • 2-3 db paradicsom
  • 7-8 dl házi paradicsomlé, vagy házi üveges lecsó télen (ennek hiányában paradicsom sűrítmény)
  • édesítő (xilit vagy stevia)
  • zabliszt
  • víz


A darált hússal összedolgozzuk a zabpelyhet, az apróra vágott hagymát, a zúzott fokhagymát, a fűszereket. TV paprikának kivágjuk a csumáját és szépen belenyomkodjuk a tölteléket. Ha több a töltelék, mint amennyi paprikánk van, gombócokat formálunk a maradék húsból. Egy nagy lábosba tesszük, öntünk rá 2-3 dl paradicsomlevet, hozzáadunk felkockázott paradicsomot és annyi vizet, hogy ellepje. Ha nincs paradicsomlevünk, ráboríthatunk 1 üveges lecsót is, ekkor nem muszáj hozzáadni a felkockázott paradicsomot. Főzzük, míg megpuhul a hús, ez kb 40-60 perc. Külön tálba kiszedjük a töltött paprikákat, majd a paradicsomos levet behabarjuk. A habarás: zabliszttel, a maradék hideg paradicsomlével és egy kis őrölt pirospaprikával készítjük el. Amikor szépen besűrűsödött, édesítjük ízlés szerint (én xilitet tettem hozzá, édesebben szeretjük, pláne a gyerekek), majd visszarakjuk a mártásba a töltött paprikákat és kicsit összeforraljuk.

Érdemes nagyobb adagot csinálni, mert kitűnően bírja a fagyasztást! Zabliszt helyett természetesen más szénhidrátszegény liszt is használható a habaráshoz.

2 megjegyzés:

kismazsi írta...

Kedves Hédi!
Nagyon örülök, hogy rátaláltam a blogodra, sok hasznos információt, receptet találhat rajta fogyis, dibéteszes! Én is a kilóimmal küzdök,próbálok életmódot változtatni,sőt a családban van cukorbeteg is, így biztos vagyok benne, hogy sokszor látogatom receptekért az oldaladat!Köszönet a sok ötletért!

kiralyhedi írta...

Szia kismazsi! Örülök, hogy tudok segíteni, ha bármi kérdésed van, írj nyugodtan. Ahogy van időm, fejlesztem a blogot:) További szép nyarat! Hédi

Megjegyzés küldése

 

© 2009 RE-FORM ÉLETMÓD. Powered by Blogger
Design by eJoee BlogsTricks