2011. augusztus 18.

5 perces reform süti - mikróban (RF, U1)

Ahol lakom, van egy nagyon klassz cukrászda, tele diabetikus sütikkel, fagyival. Egy gond van vele, még lefele a dombon legurulok, de feljönni onnan....katasztrófa 39 hetes terhesen ebben a hőségben. Így este inkább összedobtam egy villámgyors mikrós sütit. 



Nagyon jól variálható ez a recept, én a következőképp készítettem el:

Hozzávalók:

  • 1 pohár natúr joghurt 
  • 1 tojás
  • pár csepp stevia (persze más édesítő is jó)
  • kis fahéj
  • 1/2 citrom leve
  • reszelt citromhéj
  • 1 kk sütőpor vagy 1 késhegynyi szódabikarbóna
  • 4-4 ek zabpehely-zabkorpa


Attól függ, hány ml-es a joghurtunk és mekkora a tojás, annyi zabkorpát és zabpelyhet vesz fel. Nekem 175 ml-es joghurtom volt itthon és L méretű tojás, így kellett hozzá összesen 8 ek zabkeverék. Készíthetjük simán csak zabkorpával, vagy csak zabpehellyel, de így vegyesen nekem jobban ízlik.

Először a joghurtot összekeverjük a tojással, pár csepp steviaval, fahéjjal, citromlével, reszelt citromhéjjal. Én túl édesnek éreztem, így belement 1/2 citrom leve. Aztán hozzákanalazzuk a zabkorpát, zabpelyhet, késhegynyi szódabikarbónát (vagy 1 kk sütőport). Ha nagyon hígnak érezzük, tehetünk bele még zabot. Természetesen másképp is fűszerezhető, de ez az ízvilág nagyon finom így:)

Mikrózható tálkát, vagy kis jénait kivizezünk -én utóbbit használtam- és 3/4 részig töltjük a masszával. Betesszük a mikróba, mindössze 5 percig sütjük. Akkor kiborítjuk egy tányérra, és még 30-40 mp-re visszadugjuk a mikróba, hogy az alja legyen felül.

Diétás kajszi dzsemet kanalaztam a tetejére. Az egész süti 300 kcal körül van, a felével jócskán telítődni lehet:) Tényleg villámgyorsan készen van, érdemes kipróbálni! Azt hiszem ma is elkészítem:)))

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Most eszem, ISTENI!!!! :))) köszönjük :) Zorka

kiralyhedi írta...

Zorka, nagyon örülök, hogy ízlik:))))

Névtelen írta...

úúú, de klasszul hangzik :)
tudnál abban segíteni, hogy ha cukorral vagy fruktózzal készítem, abból kb. mekkora mennyiség kell? aztán már sütöm is :)
köszönöm!!!

kiralyhedi írta...

Szia! Szerintem próbáld meg 1 ek fruktózzal. (édesebb, mint a sima cukor) Cukorral meg kb 1+1/2 evőkanál, vagy két lapossal.

Jó étvágyat:)

Megjegyzés küldése

 

© 2009 RE-FORM ÉLETMÓD. Powered by Blogger
Design by eJoee BlogsTricks