2011. augusztus 13.

Sajtos-köménymagos Re-Form tallér (RF, U1)

Édesség után sós nassolnivaló. Isteni!

Egy gond van vele, sokáig tart kisütni:) No meg kell hozzá speciális ostyasütő. De érdemes beszerezni egyet, mert nem csak ilyen sós finomságokat süthetünk vele, hanem fagyinak tölcsért is. A kereskedelemben még nem is találkoztam diabetikus tölcsérrel, de ha van egy ilyen szuper készülékünk otthon, semmi akadálya a szénhidrátszegény, fehérlisztmentes ostyagyártásnak. 


Az enyém így néz ki, pár éve vettem a Rossmann-ban 3699 Ft-ért. 


Hozzávalók:

  • 10 dkg light reszelt Trappista sajt (vagy Anikó)
  • 25 dkg szénhidrátszegény liszt 
  • 25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 1 tojás
  • 3 kk Na csökkentett só (én update sót használok mindig)
  • 1/2 cs élesztő (2,5 dkg)
  • 1 kk fruktóz
  • 12 dkg margarin
  • 1 dl zsírszegény tej
  • 1 dl light tejföl (Zott márkájú a legkrémesebb light verzióban)
  • köménymag
Szénhidrátszegény lisztnek Diawellest használtam most, tk tönkölylisztnek pedig BIO, Müllerben vásároltat (ott a legolcsóbb).

Az élesztőt langyos fruktózos tejben elmorzsoljuk, hagyjuk felfutni. A liszteket jó alaposan összekeverjük, hozzáadjuk az élesztős tejet, a sót, a felolvasztott margarint, a tejfölt, a tojást, végül a reszelt sajtot és a köménymagot. (utóbbiból én 4 teáskanállal tettem) Ha van időnk, hagyjuk kicsit kelni, legegyszerűbb kenyérsütő gépben összedolgozni és pihentetni. Csak ne felejtsük el kivenni, nehogy megsüssük benne véletlenül:))) Kinyújtjuk és kiszaggatjuk, mint a pogácsát. 4  apróbbat lehet egyszerre sütni, de így is sokáig tart. Kalóriát nem számoltam ki darabra, mert ahogy sült, úgy ettük:))) Rengeteg lesz belőle!



Természetesen variálható ez a recept, csak a fantázia szabhat határt. Pl pizza ízt könnyen elérhetünk, ekkor kömény helyett kis bazsalikomot, kakukkfüvet és oregánót adjunk hozzá. Aki csípősen szereti, próbálkozzon őrölt chilivel. Önmagában is nagyon finom rágcsálnivaló, én készítettem hozzá natúr joghurtból mártogatóst: fokhagymát, őrölt borsot és egy pici tárkonyos mustárt tettem hozzá.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

© 2009 RE-FORM ÉLETMÓD. Powered by Blogger
Design by eJoee BlogsTricks