2011. április 29.

Karamell krém - Dulce de leche házilag

Amúgy is imádom a karamellt, de mostanában folyamatosan azt kívánom. Napok óta karamellás tejitalt iszom reggelente, sajnos a xilit már fogytán van, így fruktózt pirítottam hozzá, úgy is nagyon finom lett. Viszont a pöttyös Túró Gurunak nem tudok ellenállni, akármennyire nem diétás, nem egészséges....ma is vettem egyet az egyetemi büfében. De ennek vége! Ki fogom mihamarabb találni, hogy készítsem el házilag. Adott a túró, a csoki, mogyoró és karamell krém... utánanéztem az utóbbinak, azt írják, cukrozott sűrített tejből készül. Első körben vettem 3 tubus Sparos sűrített tejet, belenyomtam egy nagyobb üvegbe, jelenleg rotyog a tűzön. Kíváncsi leszek, milyen lesz, de megmondom őszintén, nem rajongok érte így első próbálkozásra, mert reform karamell krémet szeretnék készíteni. Ahhoz pedig házilag kéne elkészíteni a sűrített tejet is. Találtam 3 receptet is az interneten, átalakítást igényelnek a fehér cukor töménytelen mennyisége miatt.

Íme a házi karamell krém (vagy Dulce de leche) receptje:

Lehet sütőben és tűzön is elkészíteni. A sütőt előmelegítjük 220 fokra, a 3 tubus sűrített tejet (3* 170 g) jénai tálba nyomjuk, majd azt egy nagyobb tepsibe helyezzük, a tepsibe vizet öntünk, úgy, hogy a víz addig érjen, míg a sűrített tej, vagy egy picit felé, de semmi esetre sem a tetejéig, max a tál közepéig, úgy célszerű. Az egészet alufóliával fedjük és 2 órára betoljuk a sütőbe. 30-40 percenként átkeverjük a krémet, ha szükséges, a vizet pótoljuk. Ha letelt az idő, kivesszük a jénait, a krémet hagyjuk kihűlni, majd kis üvegekbe kanalazzuk.

Tűzön készül az én karamellem, mégpedig egy csavaros tetejű kávésüvegbe nyomtam a sűrített tejeket és kuktában tettem fel főni a legalacsonyabb lángon, úgy, hogy a víz egy ujjnyira van a krémhez képest feljebb. A kukta tetejét is rátettem, de nem zártam le, csak fedőként funkcionál.

A rengeteg cukor miatt nem diabetikus, nem fogyókúrás és semmiképpen nem reform édesség:( Így kénytelen leszek házi sűrített tejből is elkészíteni:)))

Képet töltök, ha elkészül, 2-3 órát tuti főni fog....

Jelentem, elkészült és ISTENI LETT!!!


A kép magáért beszél:)


Azóta elkészítettem a házi sűrített tej egyik változatát és meglepő módon az eredmény nagyon hasonlít a karamell krémhez, valószínű a gyümölcscukor karamellizálódott benne:))))))) Így aki szeretne 1 lépésben sűrített tej nélkül karamell krémet gyártani, próbálja ki, 2 óra alatt el is készül és csak tej, vanília, fruktóz kell hozzá. Xilittel még nincs tapasztalatom, de ahhoz is kiszámoltam az arányokat.

Sűrített tej házilag recept


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

© 2009 RE-FORM ÉLETMÓD. Powered by Blogger
Design by eJoee BlogsTricks