2011. április 6.

Kinder Paradiso (RF, U2)

Hozzávalók a tésztához:

  • 4 tojás
  • 10 dkg fruktóz vagy xilit
  • 2 ek tej
  • 10 dkg puha vaj
  • 10 dkg Re-Form liszt
  • 10 dkg étkezési keményítő
  • 1/2 cs sütőpor
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1 csipetnyi só

Hozzávalók a krémhez:
  • 2,5 dl tej
  • 6 szem sztívia
  • 1 kis vanília kaparék
  • 1 csipetnyi só
  • 3 ek Re-Form liszt (1 ek lehet keményítő)
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 2 ek rum
  • 2 dl habtejszín vagy Hulala

Tészta készítése:

A lisztet elkeverjük a sütőporral. Egy másik edényben a tojások sárgáját habosra keverjük a gyümölcscukorral vagy xilittel, hozzáadjuk a vajat, a 2 ek tejet, a sót, a reszelt citromhéjat, majd a lisztes keveréket. A végén óvatosan belekeverjük a tojások keményre vert habját. Kivajazott, lisztezett, közepes méretű tepsibe simítjuk a masszát, és előmelegített 170 °C-os sütőben 30-35 perc alatt sütjük.

Krém készítése:

A krémhez a lisztet, a sót, a 6 szem sztíviát csomómentesre keverjük a 2,5 dl tejjel, kis lángon, folyamatos keverés mellett sűrűre főzzük. Levesszük a tűzről, időnként megkavargatva teljesen kihűtjük, és ízesítjük a citromhéjjal, a vaníliával és a rummal, majd a keményre vert tejszínhabot is beleforgatjuk.

A kihűlt tésztát kettévágjuk, és megtöltjük. Hűtőben hagyjuk megdermedni, majd tálaláskor darált gyümölcscukorral megszórjuk, és hosszúkás szeletekre vágva kínáljuk. A tortát nehézkes lenne hosszú formára vágni, így hagyományosan szeleteltem.

Kísértetiesen hasonlít az íze az eredeti Kinder Paradisora!

Megjegyzés: Én most tortaformába sütöttem, vaj hozzáadása nélkül (mert elfogyott és tegnap éjjel álltam neki), gázsütőben 35 percig, de elég lett volna 30 perc neki. Az ízén semmit sem változtatott, hogy kihagytam belőle a vajat, így csak kevesebb lett a kalóriatartalma:)


3 megjegyzés:

Beya írta...

Mitől számít U2-nek? Szerintem így vaj nélkül simán elmegy U1-nek is, nem? :)

kiralyhedi írta...

Szia! Azt hiszem én Hulalaval csináltam, azért adtam 2-es kódot.:)

Beya írta...

Köszi! Akkor majd kék Hulalat teszek bele. :)

Megjegyzés küldése

 

© 2009 RE-FORM ÉLETMÓD. Powered by Blogger
Design by eJoee BlogsTricks